Optimalizace trati odbočka Berounka – Karlštejn
Předmětem stavby je rekonstrukce stávající trati v uvedeném úseku včetně stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn a zastávky Všenory. Součástí stavby je také realizace místa umožňujícího přejezd vlaků mezi kolejemi (odbočky Berounka) v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech. Traťová rychlost se zvýší až na 140 km/h. Stanice a zastávky dostanou nová bezbariérová nástupiště s přístupem do veřejného prostoru. Rekonstrukcí projdou i všechny mosty a propustky.
Úsek Odb. Berounka – Karlštejn je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun.
Hned na jeho začátku se vybuduje nové kolejové propojení (odbočka Berounka), která pomůže především při operativním řešení provozních situací a zejména mimořádností v provozu. Po své aktivaci bude ovládána ze stanice Dobřichovice. Zásadní stavbou v rámci celého projektu bude výměna mostu přes Berounku. Stávající mostní konstrukce bude nahrazena novou ocelovou příhradovou konstrukcí.
V jednotlivých stanicích se vybudují nová nástupiště, a to jak vnější (většinou u výpravní budovy), tak ostrovní (uprostřed kolejiště). Nové nástupní hrany budou 550 mm nad kolejí, umožní tedy pohodlný nástup do vlaků, navíc budou splňovat všechny parametry bezbariérovosti.
Dobřichovice
V rámci modernizace stanice Dobřichovice jsou navrženy dvě hlavní staniční koleje a dvě předjízdné koleje, které budou vhodné pro zastavení nákladních vlaků o délce až 740 m. Pro obrat příměstských jednotek bude sloužit kusá kolej. Ve stanici bude konkrétně jedno vnější nástupiště o délce 200 m a stejně dlouhé ostrovní nástupiště.
Řevnice
Nová podoba stanice Řevnice je navržena tak, aby vyhovovala uvažovaným obratům linek příměstské dopravy. Mezi staničními kolejemi bude ostrovní nástupiště dlouhé 200 m. U staniční koleje č. 1 pak bude stejně dlouhé vnější nástupiště.
Zadní Třebaň
Ve stanici Zadní Třebaň budou u dvou hlavních kolejí nástupiště s délkou 200 m a výškou nad kolejí 550 mm, která budou vzájemně propojena podchodem. U koleje č. 3, kam bude ústit regionální trať Zadní Třebaň – Lochovice, bude nástupní hrana v délce 60 m. Z dnešního kolejového rozvětvení ve směru na Karlštejn vznikne odbočka pro zachování napojení regionální dráhy Zadní Třebaň– Lochovice na hlavní trať Praha –Beroun. Konfigurace železniční stanice umožní plnohodnotně oddělit vlakové cesty vedené po obou tratích.
Karlštejn
Ve stanici Karlštejn budou dvě hlavní a tři předjízdné dopravní koleje. Nástupní hrany u vnějšího i ostrovního nástupiště budou mít rovněž délku 200 m. Všechna nástupiště ve stanicích a na zastávkách dostanou prvky orientačního a informačního systému a budou vybavena potřebným mobiliářem i přístřešky.
Projektová příprava akce je spolufinancovaná fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Nadjezd ve Velké Chuchli
- probíhá hodnocení nabídek na realizaci stavby
- máme získaná stavební povolení
- zhotovitel stavby začne nejdříve aktualizací projektové dokumentace
- předpokládaná realizace 2024-2026
Optimalizace trati Černošice (včetně) – Odb. Berounka (mimo)
- běží územní řízení
- zpracovává se projektová dokumentace pro stavební povolení
- předpokládaná realizace v roce 2026-2028
Optimalizace trati Odb. Berounka – Karlštejn
- podána žádost o ÚR
- od května do srpna bude probíhat Inženýrsko geologický průzkum
- předpokládaná realizace v roce 2026-2028
Titulní foto :
- 01 — Všenory v současné podobě.
- 02 — Rekonstruovat se bude téměř 15 km kolejí.
- 03 — Současná podoba stanice Dobřichovice.
- 04 — Rekonstrukcí projde celkem 9 přejezdů na trase.
Zdroj informací : Správa železnic
Informace byly aktualizován v květnu 2023. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, které se nedají předem předvídat, jsou uvedená data pouze orientační. Přesný termín realizace bude záviset na výši přidělených finančních prostředků.
Datum poslední aktualizace: 21. 5. 2024 12:55